fbpx

El moviment internacional del Dia Lliure de Bosses de Plàstic, que se celebra cada 3 de juliol, va ser impulsat per Rezero el 2008. La lluita per l’eliminació de les bosses de plàstic és clau; d’una banda, perquè tenen un alt contingut d’elements contaminants i són difícilment reciclables, però sobretot perquè són el símbol emblemàtic de la cultura d’un sol ús.


La campanya Catalunya Lliure de Bosses de Plàstic es planteja com una eina perquè administracions, entitats, ciutadania, institucions i agents econòmics del nostre país prenguin consciència per avançar cap a la reducció efectiva de les bosses de plàstic. Creiem que la lluita contra la presència massiva de plàstics passa per normatives que afavoreixin i facilitin un canvi d’hàbits de la ciutadania (prohibició de la distribució de bosses amb components contaminants, restricció de la producció i ús d’envasos de plàstic d’un sol ús, foment de la venda a granel i envasos retornables, sistemes de retorn d’envasos, etc.).

Durant els últims anys, les administracions públiques i cossos legislatius han promogut lleis, plans i acords voluntaris que pretenen donar solució a la problemàtica de les bosses de plàstic. No obstant això, les dades mostren que aquestes iniciatives estan tenint un recorregut i un impacte insuficient. Aquesta campanya aposta per una visió sistèmica del problema i polítiques transformadores que ja estan tenint èxit en altres països europeus com la prohibició total de la bossa de plàstic d’un sol ús o el gravamen ambiental dissuasiu.

Si vols fer-ne difusió, aquí tens els descarregables:

Imatges

Altres projectes

ReWINE

ReWINE promou la implantació d’un sistema sostenible de recollida, neteja i reutilització d’ampolles de vidre en el sector vitivinícola. El projecte involucra tots els agents de la cadena de producció, distribució i consum, amb l’objectiu d’evitar el malbaratament de recursos que impliquen les ampolles d’un sol ús. El principal objectiu del projecte reWINE és demostrar […] Veure més

No volem una salut de plàstic

Aquesta campanya és un crit d’alerta sobre les conseqüències per a la salut dels envasos plàstics alimentaris d’un sol ús. Rezero va analitzar l’orina de 20 persones amb projecció pública i, amb els resultats a la mà, va crear una campanya de sensibilització per donar a conèixer el problema a la ciutadania: fins a 21 […] Veure més

Comerç Verd

Comerç Verd és una certificació atorgada per Rezero per identificar els comerços de proximitat de Catalunya i Balears amb una oferta respectuosa amb el medi ambient i la salut. Els establiments poden sol·licitar-la de forma individual o a través de campanyes d’identificació de Comerç Verd impulsades pels ajuntaments. La societat és cada vegada més conscient […] Veure més